ЗБЕРЕЖЕННЯ ЕТНОКУЛЬТУРНИХ ТРАДИЦІЙ В ПРОСТОРОВИХ ТА ЧАСОВИХ ВИДАХ УКРАЇНСЬКОГО ГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА: ФІЛОСОФСЬКИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2786-7269.2024.10.732-741Ключові слова:
графіка, гравюра, естамп, експозиція, культура, мистецтво, синтез, символ, візуальний ефектАнотація
Здійснено аналіз сучасного філософського розуміння творчості окремих українських митців, огляду на художні якості народного традиційного мистецтва, які спрямовують свої прагнення на збереження етнокультури нації. В статті наголошується на наявності в сучасному національному мистецтві активної протидії традицій і авангарду, виокремленні нових позаісторичних структур, зорієнтованих на осмислену художньо-креативну діяльність митців. Проаналізовано існуючу філософську концепцію, яка грунтується на питаннях наявності проблематики існуючих традицій та неотрадиціаналістичних тендецій розвитку української графіки. Окремої уваги набуває повага до національних традицій у мистецьких творах художньої практики, прагнення до збереження етнокультури та відродження її системи символів і знаків де й концентрована ступінь її інформативності.
Посилання
Barka V. Problems of the synthesis of traditions and innovation in the development of culture and art of Ukraine / V. Barka // Folk creativity and ethnography. – 2004. – No. 4. – S. 52–60. {in Ukrainaian}
Hotsalyuk A.A. Neo-traditionalism in cultural practices of Ukraine: Monograph. - K.: NAKKKiM, 2002. – P. 56-57. {in Ukrainian}
Kassirer, Ernst // Philosophical encyclopedic dictionary / V. AND. Shinkaruk (chief editor) and others. - Kyiv: Grigory Skovoroda Institute of Philosophy of the National Academy of Sciences of Ukraine: Abrys, 2002. - 742 p. {in Ukrainian}
Lagutenko O.A. Ukrainian graphics of the first third of the 20th century / O.A. Lagutenko. - K.: Grani-T, 2006. - 240 p. {in Ukrainian}
Lamonova O. The phenomenon of continuing the traditions of the "sixties" in modern Ukrainian graphics (on the example of the work of O. I. Gubarev) / O. Lamonova // Traditions and innovations in higher architectural and artistic education. - Kh., 2008. - Vol. 4, 5, 6. - S. 40–43. {in Ukrainian}
Kovpanenko N.G. Levytskyi-Nis Hryhoriy Kyrylovych // Encyclopedia of the History of Ukraine: in 10 vols. / editor: V. AND. Smoliy (head) and others.; Institute of History of Ukraine, National Academy of Sciences of Ukraine. - K.: Scientific thought, 2009. - T. 6: La - Mi. - 784 p. {in Ukrainian}
Smilyanska V. Modern reception of the phenomenon of Taras Shevchenko (neo-mythological aspect) / V. Smilyanska // IV International Congress of Ukrainianists, Odesa August 26–29. 1999. - K., 2000. - Book. 1. – S. 438–447. {in Ukrainian}
Steshenko A. WITH. The essence and content of the concepts of "tradition" and "innovation" in the context of the history of philosophy / A.S. Steshenko // Philosophical problems of humanitarian sciences. - K., 2005. - #4–5. - S. 188–194. {in Ukrainian}
Us V. Traditional and formal composition graphics in design processes / V. Us // Technical aesthetics and design. - K., 2008. - Issue 5. - S. 175–180. {in Ukrainian}
Tsybulia T. Tradition and innovation. The problem of measure in the ratio of traditions and innovations as a condition for the continuity of creativity / Vol. Cibulya // Kyiv University named after T. Shevchenko. Herald. Ser. Philosophy. Political science. - K., 1998. - Vol. 28. - S. 72–75. {in Ukrainian}
Chebykin A. The current state of Ukrainian art studies and ways of its further development / A. Chebykin // Artistic horizons-2002: Almanac. Scientific and theoretical works and journalism. - Kyiv, 2002. - 212 p. {in Ukrainian}
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.