АНАЛІЗ ТА СИНТЕЗ ОПТИМАЛЬНИХ РЕЖИМІВ РУХУ ВАНТАЖОПІДЙОМНИХ МЕХАНІЗМІВ ГУСЕНИЧНИХ МАШИН. Частина I. ВИМУШЕНІ КОЛИВАННЯ ЗА РІЗНИХ ІМПУЛЬСНО-СИЛОВИХ ВПЛИВІВ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2786-7269.2024.8.255-273Ключові слова:
аналіз, синтез, оптимальні режими руху, вантажопідйомні механізми, гусеничні машини, вимушені коливання, імпульсно-силові впливи, сплайн функції, динамічні навантаження, пружні системи (канати)Анотація
Проведено аналіз режимів руху вантажопідйомних механізмів гусеничних машин. Всебічно досліджені основні параметри вимушених коливань за різних імпульсно-силових впливів. Наведений синтез оптимальних режимів пуску механізмів підйому вантажу, за яких мінімізовані навантаження пружної системи (канатів). Аналіз та синтез оптимальних режимів руху вказаних механізмів реалізований на основі методів класичного варіаційного числення, математичної фізики та моделювання. При цьому використаний апарат сплайн-функцій по часовій координаті. Особливістю побудови фізико-математичної моделі механізму підйому вантажу гусеничних машин є те, що, на відміну від існуючих підходів до розв’язку подібних задач, у данному дослідженні аналіз та синтез оптимальних режимів руху здійснений за зрозумілих початкових та кінцевих (термінальних) умов, які є фізично зрозумілими, мають фізичний зміст, оскільки у вказаних умовах фігурує силовий фактор – причина виникнення таких рухів, а також існує причинно-наслідковий зв’язок – рух системи «вантаж – канат – приводний механізм машини» зі сталою швидкістю після закінчення перехідного процесу (пуску), що відповідає першому закону Ньютона. Крім того, в роботі встановлені основні параметри таких рухів вантажопідйомного механізму, за яких мінімізовані питома (на одиницю приведеної маси система) інерційна сила та її похідні по часу (до другого порядку), що дозволяє суттєво зменшити можливість виникнення небажаних коливань у системі, динамічні навантаження, а також уникнути аварійних ситуацій при переміщенні вантажів.
Посилання
Loveikin V.S. Kryterii otsinky rezhymiv rukhu mekhanizmiv i mashyn. Zbirnyk naukovykh prats NAU. T.4. − K., 1998. S. 8-12. {in Ukrainian}
Loveikin V.S. Optymizatsiia rezhymiv rukhu mashyn i mekhanizmiv. Mashynoznavstvo. 1999. №7 (25). S. 24-31. {in Ukrainian}
Loveikin V.S. Raschetы optymalnыkh rezhymov dvyzhenyia mekhanyzmov stroytelnыkh mashyn. − K.: UMK VO, 1990. 168 s. {in Russian}
Loveikin V.S. Opredelenye optymalnыkh rezhymov dvyzhenyia mekhanyzmov hruzopodъemnыkh mashyn. Podъemno-transportnoe oborudovanye. − K.: Tekhnika, 1987. Vыp.18. S. 31-35. {in Russian}
Yvanchenko F.K. y dr. Raschetы hruzopodъemnыkh y transportyruiushchykh mashyn. − K.: Vyshcha shkola, 1975. 520 s. {in Russian}
Hryhorov O.V., Loveikin V.S. Optymalne keruvannia rukhom mekhanizmiv vantazhopidiomnykh mashyn. − K.: Vipol, 1997, 264 c. {in Ukrainian}
Loveikin V.S., Chovniuk Yu.V., Dikteruk M.H., Pastushenko S.I. Modeliuvannia dynamiky mekhanizmiv vantazhopidiomnykh mashyn. − K.−Mykolaiv: Vyd-vo RVV MDAU, 2004. 286 s. {in Ukrainian}
Loveikin V.S., Romasevych Yu.O. Optymizatsiia perekhidnykh rezhymiv rukhu mekhanichnykh system priamym variatsiinym metodom. Monohrafiia. − K., Nizhyn: Vydavets P.P. Lysenko M.M., 2010. 184 s. {in Ukrainian}
Loveikin V.S., Romasevych Yu.O. Analiz ta syntez rezhymiv rukhu mekhanizmiv vantazhopidiomnykh mashyn. Monohrafiia. − K.: TsP «Komprint», 2012. 299 s. {in Ukrainian}
Chovniuk Yu.V., Dikteruk M.H., Sivak I.M., Humeniuk Yu.O., Kravchuk V.T. Modeliuvannia, analiz ta optymizatsiia dynamiky rezhymiv rukhu vantazhopidiomnykh mashyn. − K.: NUBIP, 2018. 865 c. {in Ukrainian}
Chovniuk Yu.V., Sivak I.M. Dynamika vantazhopidiomnykh ta budivelnykh mashyn. − K.: NUBIP, 2014. 500 s. {in Ukrainian}
Chovnyuk Y.V., Diachenko L.A., Ivanov Y.O., Dichek N.P., Orel O.V. Optimization of Dynamic Loads of Rope Systems of Lifting Mechanisms of Bridge Cranes During Cargo Handling. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series Physics. 2022, №51. P. 59-73. {in English}
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.