ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ЕТИКО-РЕЛІГІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2786-7269.2024.7.625-634

Ключові слова:

дисципліни етико-релігійного спрямування, освітній процес, етика, мораль, християнська етика, освітні компетентності

Анотація

Висвітлюються питання, пов’язані з сучасним станом і особливостями викладання гуманітарних дисциплін етико-релігійного спрямування в українському освітньому просторі. Обґрунтовано важливість та практичну значущість етичної компоненти в сучасних освітніх практиках. Проаналізовано комплекс проблем, що мають місце як в організації самої викладацької діяльності з дисциплін етико-релігійного характеру, так і перспективні шляхи і засоби їх вирішення. Особлива увага приділяється аналізу необхідності оптимізації та якісного змістовного наповнення цих дисциплін в освітніх програмах. Наголошується на важливості пошуку нових підходів та механізмів впровадження етико-релігійної складової в освітні практики як фундаментального чинника формування світоглядної картини та духовних орієнтирів молодої людини. 

Біографії авторів

Юрій Павлов, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

к. філос. н., доцент 

Марина Турчин, Національний медичний університет імені О.О. Богомольця

к. філос. н., доцент 

Марія Сисак, Приватний ліцей, м. Івано-Франківськ

к. філос. н. 

Посилання

Mozghova N.H. Postneklasychni transformatsii v osviti: zmist ta vyznachennia. Filosofiia nauky, tekhniky, arkhitektury v humanistychnomu vymiri: Monohrafiia. Kyiv, 2021. S. 190–197. {in Ukrainian}.

Kyselov M.M. Etyka ta nauka: sfery peretynu. Nauka. Relihiia. Suspilstvo. 2012. №2. S. 30–39. {in Ukrainian}.

Movchan V. Moralni zasady vykhovannia u vyshchii shkoli. Humanitarna osvita na mezhi stolit. 2001. Vyp. 4. S. 37–46. {in Ukrainian}.

Drobotenko M.O. Khrystyianska etyka u konteksti formuvannia postsekuliarnoi systemy osvity. Filosofski obrii. 2012. Vyp. 28. S. 212–220. {in Ukrainian}.

Rohova O.H. Khrystyianska etyka yak osvitnia dystsyplina: tiahar chy svoboda? Aktualni problemy filosofii ta sotsiolohii. 2023. Vyp. 40. S. 90–96. {in Ukrainian}.

Vaskiv A. «Khrystyianska etyka» i «Etyka» u shkoli: pro et contra. Ukrainske relihiieznavstvo. 2005. №36. S. 211–220. {in Ukrainian}.

Kizima V.V. Nova osvita dlia novoi liudyny. Filosofiia osvity: naukovyi chasopys. Kyiv: Maister-klas, 2005. №2. S. 36–61. {in Ukrainian}.

Sukhomlynska O.V. Pedahohichnyi ideal kriz pryzmu teorii morali. Pedahohichni nauky. 2009. Vyp. 1. S. 5–15. {in Ukrainian}.

Boichenko M.I. Filosofiia yak metodolohiia doslidzhennia paradyhm rozvytku i tendentsii reformuvannia shkilnoi osvity v Ukraini u dobu nezalezhnosti. Pedahohichna dumka. Kyiv. 2021. S. 167–168. {in Ukrainian}.

Kryvchyk, H., & Liashenko, I. (2022). Dobrochesnist u humanitarnykh studiiakh z ohliadu na khrystyiansku moral. Naukovo-teoretychnyi almanakh Hrani, 25(1), 64–71. https://doi.org/10.15421/17229 {in Ukrainian}.

Pavlov Yu.V., Turchyn M.Ya. Aksiolohichna tsinnist liudyny v konteksti humanitarnykh ta medychnykh naratyviv. Problema liudyny u sotsialnohumanitarnomu ta medychnomu dyskursakh: materialy naukovo-praktychnoi onlain konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, m. Kharkiv, 28-29 travnia 2020 r. / Kharkiv:

KhNMU, 2020. S. 54–56. {in Ukrainian}.

Makintair E. Pislia chesnoty: Doslidzhennia z teorii morali. K: Dukh i litera, 2002. 436 s. {in Ukrainian}.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-23

Як цитувати

Павлов, Ю., Турчин, М., & Сисак, М. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ЕТИКО-РЕЛІГІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ. Просторовий розвиток, (7), 625–634. https://doi.org/10.32347/2786-7269.2024.7.625-634

Номер

Розділ

Статті