ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІН ЕТИКО-РЕЛІГІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2786-7269.2024.7.625-634Ключові слова:
дисципліни етико-релігійного спрямування, освітній процес, етика, мораль, християнська етика, освітні компетентностіАнотація
Висвітлюються питання, пов’язані з сучасним станом і особливостями викладання гуманітарних дисциплін етико-релігійного спрямування в українському освітньому просторі. Обґрунтовано важливість та практичну значущість етичної компоненти в сучасних освітніх практиках. Проаналізовано комплекс проблем, що мають місце як в організації самої викладацької діяльності з дисциплін етико-релігійного характеру, так і перспективні шляхи і засоби їх вирішення. Особлива увага приділяється аналізу необхідності оптимізації та якісного змістовного наповнення цих дисциплін в освітніх програмах. Наголошується на важливості пошуку нових підходів та механізмів впровадження етико-релігійної складової в освітні практики як фундаментального чинника формування світоглядної картини та духовних орієнтирів молодої людини.
Посилання
Mozghova N.H. Postneklasychni transformatsii v osviti: zmist ta vyznachennia. Filosofiia nauky, tekhniky, arkhitektury v humanistychnomu vymiri: Monohrafiia. Kyiv, 2021. S. 190–197. {in Ukrainian}.
Kyselov M.M. Etyka ta nauka: sfery peretynu. Nauka. Relihiia. Suspilstvo. 2012. №2. S. 30–39. {in Ukrainian}.
Movchan V. Moralni zasady vykhovannia u vyshchii shkoli. Humanitarna osvita na mezhi stolit. 2001. Vyp. 4. S. 37–46. {in Ukrainian}.
Drobotenko M.O. Khrystyianska etyka u konteksti formuvannia postsekuliarnoi systemy osvity. Filosofski obrii. 2012. Vyp. 28. S. 212–220. {in Ukrainian}.
Rohova O.H. Khrystyianska etyka yak osvitnia dystsyplina: tiahar chy svoboda? Aktualni problemy filosofii ta sotsiolohii. 2023. Vyp. 40. S. 90–96. {in Ukrainian}.
Vaskiv A. «Khrystyianska etyka» i «Etyka» u shkoli: pro et contra. Ukrainske relihiieznavstvo. 2005. №36. S. 211–220. {in Ukrainian}.
Kizima V.V. Nova osvita dlia novoi liudyny. Filosofiia osvity: naukovyi chasopys. Kyiv: Maister-klas, 2005. №2. S. 36–61. {in Ukrainian}.
Sukhomlynska O.V. Pedahohichnyi ideal kriz pryzmu teorii morali. Pedahohichni nauky. 2009. Vyp. 1. S. 5–15. {in Ukrainian}.
Boichenko M.I. Filosofiia yak metodolohiia doslidzhennia paradyhm rozvytku i tendentsii reformuvannia shkilnoi osvity v Ukraini u dobu nezalezhnosti. Pedahohichna dumka. Kyiv. 2021. S. 167–168. {in Ukrainian}.
Kryvchyk, H., & Liashenko, I. (2022). Dobrochesnist u humanitarnykh studiiakh z ohliadu na khrystyiansku moral. Naukovo-teoretychnyi almanakh Hrani, 25(1), 64–71. https://doi.org/10.15421/17229 {in Ukrainian}.
Pavlov Yu.V., Turchyn M.Ya. Aksiolohichna tsinnist liudyny v konteksti humanitarnykh ta medychnykh naratyviv. Problema liudyny u sotsialnohumanitarnomu ta medychnomu dyskursakh: materialy naukovo-praktychnoi onlain konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, m. Kharkiv, 28-29 travnia 2020 r. / Kharkiv:
KhNMU, 2020. S. 54–56. {in Ukrainian}.
Makintair E. Pislia chesnoty: Doslidzhennia z teorii morali. K: Dukh i litera, 2002. 436 s. {in Ukrainian}.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.