СТАЛИЙ ПІДХІД ДО ТРАНСФОРМАЦІЇ ЦЕНТРАЦЬНИХ ВУЛИЦЬ МІСТ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2786-7269.2024.7.54-65Ключові слова:
сталий розвиток, поселення, екосистема, екологізація транспорту, індикатори, громадський простір, екологічна міська інфраструктура, безбар'єрне середовище, трансформаціяАнотація
Постановка проблеми – перехід від аналізу вулиці з точки зору виключно технічного проєктування чи сценарного, до вулиці, як елементу міської екосистеми. Це дасть поштовх до формулювання нових індикаторів сталого розвитку.
Публікації стосовно трансформації центральних вулиць історичних міст охоплюють в основному окремі складові системи сталого розвитку або обмежуються суто теоретичними питаннями щодо проєктування міського середовища. При цьому, у більшості розглядаються питання вулиці, як транспортної артерії, а не громадського простору.
Мета цієї публікації - визначення і обґрунтування принципів трансформації центральних вулиць міст з подальшою розробкою відповідної методики, яка має об'єднувати всі три напряму сталого розвитку - екологічний, економічний та соціальний.
Новизна публікації полягає у відстеженні видів трансформації центральних вулиць міст та формулюванні принципів трансформації центральних міських вулиць.
Виявлені методичні підходи і вили трансформації центральних вулиць в залежності від різних складових сталого розвитку - екологічної, економічної та соціальної. Виявлено, що досягти реалізації зазначених вище принципів можна за рахунок зміни функціонально-планувальної організації вулиці, а також за рахунок трансформації предметного середовища за допомогою елементів благоустрою – стаціонарних, некапітальних та елементів озеленення.
Трансформації мають забезпечити сталий перспективний розвиток вулиці, комфортні умови для роботи, транзиту та відпочинку людей, оптимальні параметри вулиці для транзиту та тимчасового збереження транспорту.
В подальшому дослідженні авторки мають намір провести аналіз відповідності завдань сталого розвитку при відновленні міських екосистем до виявлених принципів трансформації центральних вулиць та сформулювати нові індикатори сталого розвитку.
Посилання
Velev, Pencho S.(1983). Pedestrian spaces of city centers [Peshehodnyie prostranstva gorodskih tsentrov] (D.P. Kryvosheev, V.V. Vladymyrova, translation from Bulgarian). Moskva: Stroyizdat. {in Russian}
Geyl Yan (2018).Cities for people[Gorodadlyalyudey]. Kyiv: Osnovi, 276 p. {in Russian}
Lyubarskiy R.E.(1984).Design of urban transport systems [Proektuvannya miskih transportnih system], Kyiv:Budivelnik. {in Ukrainian}
Bezlyubchenko O.S. (2011).Planning and development of cities [Planuvannya i blagou striymist],Tuturial forthe studio,Kharkiv:HNAMG,191p.{in Ukrainian}
Tkachenko, I.V., Serdiuk, K.V., NesterenkoS.V. (2014). Analysis of the problem of greening of highways and streets [Analizproblemyozelenenniaa vtomobilnykhdorihtavulyts]. Zbirnyknaukovykh prats (haluzeve mashynobuduvannia, budivnytstvo). Vyp. 1(40), P-p 328-335. Removed from http://znp.pntu.edu.ua/files/archive/ua/43.pdf {in Ukrainian}
Hasenko L.V. (2015) Principles of town planning organization of bicycle infrastructure in medium and large cities [Pryntsypy mistobudivnoi orhanizatsii veloinfrastruktury u serednikh i velykyk hmistakh] (thesis abstract, candidate of technical sciences).Kyiv National University of Construction and Architecture, Kyiv, Ukraine. {in Ukrainian}
Bezliubchenko,O.S.,Zavalnyi, O.V. (2003).Urbanism[Urbanistyka], Tuturial for the studio. Kharkiv:HNAMG, 254 p. {in Ukrainian}
Factors affecting social sustainability in the historical city centres of Iran Arman Mirzakhani. (2021). Removed from https://doi.org/10.1080/17549175.2021.2005119. {in English}
Buravchenko, S.H. (2022). The definition and hierarchy o farchitectural objects are based on scenario- based design methods [Vyznachennia ta iierarkhiia obiektiv arkhitektury zasnovani na stsenarnykh metodakh proiektuvannia], Suchasni problemy arkhitektury ta misto buduvannia, Vyp (№64), P-p.14–30 {in Ukrainian}
Abu Dhabi Urban Street Design Manual. (2023).Abu Dhabi Urban Planning Council. Removed from http://www.upc.gov.ae/template/upc/pdf/Street%20Design%20Manual%20English%20(small)%20FINAL.pdf. {in English}
Reclaiming city streets for people Chaosor quality of life? (2023). EUROPEAN COMMISSION Directorate-General for the Environment. Removed fromhttp://ec.europa.eu/environment/pubs/pdf/streets_people.pdf. {in English}
Urban Street Design Guide. (2023). NACTO. Removed fromhttp://nacto.org/publication/urban-street-design-guide. {in English}
Universal design. (2023). https://en.wikipedia.org.Removedfromhttps://en.wikipedia.org/wiki/Universal_design. {in English}
Whatis a Sustainable Community? (2023). The President’s Council on Sustainable Development published ISC’s Elements of a Sustainable Community in its 1997 Sustainable Communities Task Force Report. Removed from https://sustain.org. {in English}
Marshrut, kak sredstvoad aptacii gorodskogo prostranstva potrebnostyam mgn (na primere centra g. Har'kova) [Elektronnyj resurs] // Dreval' I.V., Hahalina A.S. S.27. - Rezhim dostupa: https://sworld.com.ua/simpoz6/36.pdf.
Zinovieva,О.S. (2021). Indicators of sustainable development in the reconstruction of objects of social and cultural service in the urban planning environment. Prostorove planuvannia: mistoplanuvannia, arkhitektura, politychni ta sotsiokulturnizasady. Zb. nauk. pr. Vyp. II. V 2-kh ch.Kiev–Ternopil: KNUBA, “Beskidy”,Chastyna1, P-p216 – 219. {in Ukrainian}
Zinovieva, O. Sustainable development and comparison of the indicator systemin Ukraine. Mistobuduvannia: problemy i perspektyvy rozvytku: tezy dopovidei IInaukovo-praktychnoi konferentsii. March 25, 2020, Kyiv. {in English}
Vatamanyuk, N.Y. (2020). The importance of internal quarterly spaces and their functionsinthe planned structure of historical places [Vyznachennia vnutrishnokvartalnykh prostoriv ta yikh funktsii u planuvalnii strukturi istorychnykh mist]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia, Vyp (№58), P-p 48-55. {in Ukrainian}
Riabets Y.S. (2019).The role of public transport in shaping the sustainable development of cities [Rol hromadskoho transportu u formuvanni staloho rozvytku mist], Rehionalna polityka: polityko-pravovizasady, urbanistyka, prostorove planuvannia, arkhitektura [zb. nauk. pr.]. Vyp.V. materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf., November 22, Kyiv, Ukraine, P-p 325-330. {in Ukrainian}
Mobility planning and good solutionsin the field of barrier-free access for people with disabilitiesin Dresden – barrier-free cityforall: [Electronic resource] // Wolfgang Steinert – 2010 – P.62 - Access to the journal:
http://www.reconnectingamerica.org/assets/Uploads/Mobility planning for disabled people in Dresden Barrier-freeCityforAllWolfgangSteinertCityofDresden.pdf. {in English}
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.