ЕРГОНОМІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АРХІТЕКТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ МАЙБУТНЬОГО З ФУНКЦІЄЮ ПРОЖИВАННЯ

Автор(и)

  • Віктор Іванцев Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Україна https://orcid.org/0009-0005-6967-5721
  • Зоряна Обиночна Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Україна https://orcid.org/0000-0003-1782-5300

DOI:

https://doi.org/10.32347/2786-7269.2023.6.19-33

Ключові слова:

школа-пансіон, школа-інтернат, ергономіка, архітектура шкіл, матеріали, класифікація, школи майбутнього

Анотація

Висвітлюється питання проблеми створення функціональної та розвиваючої школи, яка включає в себе ергономічні особливості дітей та якнайкраще підлаштована під потреби «підростаючого покоління». Функція проживання дає можливість дітям повністю зануритись у навчальний процес, комунікувати з іншими дітьми та вчитись корисно проводити час з батьками на вихідних. Ергономіка є невід’ємною частиною життя кожної людини, адже робить її життя більш комфортнішим та легшим. В статті також подані рекомендації щодо технологій та матеріалів, які варто використовувати при проєтуванні та будівництві шкіл з функцією проживання. 

Варто зазначити, що школа, яка враховує всі ергономічні особливості її відвідувачів, позитивно впливає не тільки на комфорт учнів, а й на їхнє здоров’я, що є надважливим у сучасному суспільстві. Незважаючи на те, що більшість шкіл в Україні не відповідають актуальним вимогам ергономіки та комфорту, в майбутньому це можливо виправити визначивши чіткі правила проєктування сучасних шкіл для майбутніх поколінь. Коротка історія виникнення шкіл-інтернатів, дає змогу зрозуміти як еволюціонувало поняття школи та змінювались стандарти та потреби учнів. Школи майбутнього, які враховують та забезпечують усі потреби учнів, вчителів та персоналу, це той стандарт, до якого повинні прагнути українські школи, які хочуть надавати високоякісну освіту та навчати учнів на найвищому рівні. 

Біографія автора

Зоряна Обиночна, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

к.арх., доцент 

Посилання

Skorokhodova A.V., Rodik Y.S. (2 Architectural and design features of designing schools with inclusive education. Collection of scientific works “Scientific Newsletter of Life”. Kharkiv: KHNUBA, KHOTV ABU. - T.96 No. 2. Volume 1 Series "Architecture", pp. 101-105. {Skorokhodova A.V., Rodyk Ya.S. (2 Arkhytekturno-dyzainerskye osobennosty proektyrovanyia shkol s ynkliuzyvnыm obrazovanyem. Zbirka naukovykh prats «Naukovyi visnyk budivnytstva». Kharkiv: KhNUBA, KhOTV ABU. - T.96 № 2. Tom 1. Seriia «Arkhytektura». S. 101-105.} URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nvb_2019_1_2_19. {in Russian}

L.M. Kovalskyi, A.Yu. Dmytrenko, V.M. Pole. Architectural typology of public buildings and structures: textbook. KNUBA - K., 2018. - P. 484.{L.M. Kovalskyi, A.Iu. Dmytrenko, V.M. Liakh. Arkhitekturna typolohiia hromadskykh budynkiv i sporud : pidruchnyk. KNUBA – K., 2018. – 484 S.} {in Ukrainian}

Sleptsov O.S. The architecture of a modern school: a gymnasium of the latest biotechnologies. K: A+S, 2011. — P. 120. {Slieptsov O.S. Arkhitektura suchasnoi shkoly: himnaziia novitnikh biotekhnolohii. K: A+S, 2011. – 120 S.} {in Ukrainian}

D. Kosenko. Information guide. New Educational Space. Motivating space. 2019. – P. 255. {D. Kosenko. Informatsiinyi posibnyk. Novyi Osvitnii Prostir. Motyvuiuchyi prostir. 2019. – 255 S.} {in Ukrainian}

Sylke Kilian. (02/26/2020) The school of the future: possibilities and implementation of modern school models. URL: https://www.kapiert.de/blog/dieschule-der-zukunft-moeglichkeiten-und-umsetzung-moderner-schulmodelle/.{in German}

Mike Yates. (20.05.2021). Here's what school could look like in 2030. URL: https://www.linkedin.com/pulse/heres-what-school-could-look-like-2030-mike-yates/.{in English}

The Cabinet of Ministers of Ukraine (from April 7, 2023, No. 312). State policy strategy on internal displacement for the period until 2025. { Kabinet Ministriv Ukrainy (vid 7 kvitnia 2023 r. N 312-r). Stratehiia derzhavnoi polityky shchodo vnutrishnoho peremishchennia na period do 2025 roku.} URL: https://ips.ligazakon.net/document/KR230312?an=28. {in Ukrainian}

Wikipedia. Boarding school. {Vikipediia. Shkola-internat.} URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82. {in Ukrainian}

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26

Як цитувати

Іванцев, В., & Обиночна, З. (2023). ЕРГОНОМІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ АРХІТЕКТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ МАЙБУТНЬОГО З ФУНКЦІЄЮ ПРОЖИВАННЯ. Просторовий розвиток, (6), 19–33. https://doi.org/10.32347/2786-7269.2023.6.19-33

Номер

Розділ

Статті