ФОРМУВАННЯ МИСТЕЦЬКОГО ОЗДОБЛЕННЯ ПЕЧЕР ДУНЬХУАНА ПІД ВПЛИВОМ ЗОВНІШНІХ ЧИННИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2786-7269.2023.6.3-10Ключові слова:
вплив, мистецьке оздоблення, Китай, храмовий комплекс Дуньхуана, стінопис, зовнішні чинникиАнотація
Проаналізовано вплив зовнішніх чинників на формування образної концепції стінописів Дуньхуана ( 敦煌). Зазначено, що поява унікального комплексу Дуньхуана і специфіка його розвитку були значною мовою зумовлені зовнішніми чинниками: спочатку прихильність правителів Китаю до нової релігії буддизму посприяла активізації процесу створення нових святилищ, а згодом під впливом місцевих філософських і релігійних традицій, а також культурно-мистецьких уподобань відбувається трансформація запозичених з Індії традицій буддійської фрески, яка в умовах Китаю набуває місцевого забарвлення. Попри загальну канонічність стінописів печер Дуньхуана фрески за своїми сюжетами, композицією, колористикою, засобами художньої виразності є досить різноманітними, що є свідченням поступового формування своєрідного жанру «китайського світського буддизму» (中国世俗佛教) з портретами благодійників (供养人), сценами з їх життя і пейзажними композиціями.
Посилання
Ding Y., Krupa M. Tovbych V., Gnatiuk L. (2020). Sacrality, Mythologism and Realism of Mural Painting of the Han Dynasty and Its Influence on the Further Development of Chinese Art and Architecture. Wiadomości Konserwatorskie – Journal of Heritage Conservation, 63, 116-124. DOI: 10.48234/WK63HAN {In English}
Ding Y., Sandu I.G. (2021). Genesis of Images and Technique of Ancient Chinese Wall Painting. International Journal of Conservation Science, 12 (4), 1309-1326. {In English}
Ding Y., Ivashko Y., Kobylarczyk J., Krupa M., Pawlowska A. (2023). Specificity of the Construction of Historical Temples of Shaanxi Province as the Basis of Their Preservation and Restoration. International Journal of Conservation Science, 14 (2), 435-452. {In English}
Gryglewski P., Ivashko Y., Chernyshev D., Chang P., Dmytrenko A. (2020). Art as a message realized through various means of artistic expression. Art Inquiry. Recherches sur les arts, XXII, 57-88. DOI: 10.26485/AI/2020/22/4 {In English}
Ivashko Y., Kuzmenko T., Li S., Chang P. (2020). The influence of the natural environment on the transformation of architectural style. Landscape Architecture and Art, 15 (15), 101-108. DOI: 10.22616/j.landarchart.2019.15.11 {In English}
Orlenko M., Ivashko Y. The concept of art and works of art in the theory of art and in the restoration industry. Art Inquiry. References sur les arts.Volume XXI, 2019. P. 171–190. DOI: 10.26485/AI/2019/21/12 {In English}
Spiridon P., Sandu I. Muselife of the life of public. International Journal of Conservation Science. Volume 7, Issue 1, 2016. P. 87–92. {In English}
Spiridon P., Sandu I., Stratulat L. (2017). The conscious deterioration and degradation of the cultural heritage. International Journal of Conservation Science, 8 (1), 81-88. {In English}
Wang X. (1955). Issues in Dunhuang Murals and Religious Art Reflecting Life. Art, 10. {In Chinese}
Li K. (2018). Discussion on the Diversification of Architectural Art in Mogao Grottoes. Journal of Anhui University of Science and Technology (Social Science Edition), 20 (86.03), 53-55. {In Chinese}
Yan T. (2010). On Early Religious Issues in Dunhuang Area. Dunhuang Studies, 1. {In Chinese}
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.