ГЕОДЕЗИЧНИЙ МОНІТОРИНГ КОРОТКОПЕРІОДИЧНИХ ДЕФОРМАЦІЙ МОСТУ В М. РІВНЕ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2786-7269.2023.5.258-267Ключові слова:
геодезичний моніторинг, короткоперіодичні деформації, міст, електронний тахеометрАнотація
Безпечне функціонування мостів є умовою довготривалої та безаварійної експлуатації автомобільних доріг та залізниць. Мета цієї роботи – дослідження короткоперіодичних деформацій мосту. Актуальність цього питання полягає в тому, що короткоперіодична складова деформацій малодосліджена, тому що її моніторинг потребує безперервних спостережень за конструкцією мосту та вимагає облаштування стаціонарних станцій вимірювань. Малодослідженими залишаються і самі значення деформацій і їх вплив на безпечне функціонування конструкції. Для дослідження короткоперіодичних деформацій мосту по вулиці Поповича в м. Рівне використано електронний безвідбивний тахеометр Leica TCR 1205. Проведено 8 циклів спостережень протягом світлового дня з однієї станції. Результати вимірювань опрацьовувались як подвійні рівноточні виміри однорідних величин.
Результати моніторингу свідчать про те, що короткоперіодичні деформації балок мосту мають значну величину і їх можна зафіксувати геодезичними методами. Просторові деформації різних точок мосту в одному циклі значно різняться між собою. Максимальних значень деформації набувають в точках повернутих до сонячних променів. Присутні складні деформації балок, такі як поперечний вигин та кручення, що значно збільшує зусилля в конструктивних елементах мосту. Короткоперіодичні деформації набувають максимального значення в період з 13 до 16 години, а потім затухають. Вірогідною видається гіпотеза про те, що основною причиною короткоперіодичних деформацій є нагрівання конструкцій сонячним промінням. Моніторинг короткоперіодичних деформацій слід розглядати як невід’ємну складову мостової інформаційної системи (BrIM).
Посилання
DBN V.2.3-6:2009. Sporudy transportu. Mosty ta truby. Obstezhennja I vyprobovuvannja: – K.: Minregionud Ukrajiny. – 2009. – 63 s. {in Ukrainian}
Braun J., Štroner M. Geodetic measurement of longitudinal displacements of the railway bridge. Geoinformatics FCE CTU 12. – Praha. – 2014. – Р.16-21. DOI:10.14311/gi.12.3. Режим доступу: https://www.fig.net/resources/proceedings/2014/2014_ingeo/TS7-02_Braun.pdf.pdf. {in English}
Chirilă C., Albu-Budusanu R.M. Applying trigonometric levelling for monitoring the vertical deformations of engineering structures. Environmental Engineering and Management Journal, 18 (9). – 2019. – Р. 1859–1866. {in English}
Zhang L., Zha X. Monitoring and result analysis of temporary railway bridge construction. Journal of Geomatics, 43 (6), – 2018. – Р. 113–116. DOI:10.14188/j.2095-6045.2016427. {in English}
Gučević J., Delčev S., Ogrizović V., Pejič M., Popović J. and Pejović M. Geodetic works during the estimation of the vertical displacement of a bridge under a load test. INGEO 2014. – Belgrade. – 2014. – P.237-242. {in English}
Bárta L., Bureš J., Otakar Švábenský O, Geodetic monitoring of bridge structures in operation. Contributions to International Conferences on Engineering Surveying. – 2020. – P. 198– 210. {in English}
Beben D., Anigacz W. Examine changes in geometric parameters of a suspension bridge using various geodetic methods. Proc. 19th Int. Geodätische Woche Obergurgl 2017, ed K Hanke and T Weinold. – Berlin: Wichmamm. – 2017. – Р. 21-30. {in English}
Xi R., Jiang W., Meng X., Chen H., Chen Q. Bridge monitoring using BDS-RTK and GPSRTK techniques. Measurement, 2018 – Elsevier Volume 120. – 2018. – P. 128-139. {in English}
Xinpeng W., Qingzhi Z., Ruijie X., Chenfeng L., Guanqing L., Ling L. Review of bridge structural Health Monitoring Based on GNSS: from displacement monitoring to dynamic characteristic identification. IEEE ACCESS. VOLUME 9. – 2021. – P. 80043-80065. {in English}
Xi R., He Q., Meng X. Bridge monitoring using multi-GNSS observations with high cutoff elevations: A case study. Measurement, vol. 168. – 2021. Art. no. 108303. {in English}
Ellmann A., Idnurm J., Kiisa M., Idnurm S. Geodetic monitoring of bridge deformations occurring during static load testing. The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering 10 (1). – 2015. – P.17-27. DOI:10.3846/bjrbe.2015.03. {in English}
Romanovskyi A., Lisnyk O. Application of BIM in bridge construction. Suchasni dosjagnennja geodezychnoji nauky i vyrobnyctva, vypusk (44). – 2022. – S. 49-52 DOI: www.doi.org/10.33841/1819-1339-2-44-49-52. {in English}
Taşçi L. Deformation monitoring in steel arch bridges through close-range photogrammetry and the finite element method. Experimental Techniques, 39. – 2015 – P. 3-10. https://doi.org/10.1111/ext.12022. {in English}
Gawronek P., Makuch M. TLS measurement during static load testing of a railway bridge. ISPRS International Journal of Geo-Information, 8 (1). –2019. – art. no. 44. {in English}
Erdélyi J., Kopáčik A., Lipták I., Kyrinovič P. Pedestrian bridge monitoring using terrestrial laser scanning. Advances and Trends in Engineering Sciences and Technologies. Proceedings of the International Conference on Engineering Sciences and Technologies, ESaT. – 2016. – P. 51–56. {in English}
Peroš J., Paar R., Divić V. Application of Fused Laser Scans and Image Data – RGB+D for Displacement Monitoring. Contributions to International Conferences on Engineering Surveying. – 2021. – P. 157-168. {in English}
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.