ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ СЕРІЙНОЇ ЗАЛІЗОБЕТОННОЇ ПЛИТИ ПАГ З ДОДАТКОВИМ АРМУВАННЯМ СТАЛЕВОЮ ФІБРОЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2786-7269.2023.5.201-211

Ключові слова:

фібробетон, плита ПАГ, несуча здатність, деформативність, тріщиностійкість, експериментальні дослідження

Анотація

Таким чином, в лабораторних умовах проведено експериментальні дослідження несучої здатності та тріщиностійкості серійної плити ПАГ з додатковим армуванням сталевою фіброю в обсязі 1%. Відповідно до нормативних документів, що діють в Україні, розглянуто одну з двох можливих схем навантаження – при навантаженні зосередженою силою, прикладеною на консольній частині плити. Плита випробовувалась на спеціально виготовленому стенді, що складається з чотирьох опорних стойок, пов'язаних попарно між собою балками, на які спиралася плита. Навантаження прикладалося по ширині плити сходами ― по 0,04 від руйнівного, по двох зосереджених вертикальних смуг. Кожна ступінь навантаження закінчувалася п'ятихвилинною витримкою, на початку і наприкінці якої знімалися показання на вимірювальних приладах. Усі випробування проводилися з використанням двох домкратів 30 т та 50- тонного динамометра. Принцип роботи домкрата полягав у тому, що його нижня площина тиснула на дворівневу перехресно-балкову систему, а через неї навантаження розподілялося на плиту. У процесі випробування плити фіксували прикладене навантаження, прогини та деформації. Як вимірювальні прилади використовувалися індикатори годинного типу і прогиноміри. Процес тріщиноутворення на поверхнях плити спостерігався за допомогою трубки Брінелля у місцях найбільшого розкриття тріщин.

В результаті випробувань несуча здатність плити склала 211,2 кН при згинальному моменті 101,4 кНм. Навантаження, що відповідає початку тріщиноутворення, дорівнює 96,0 кН при згинальному моменті 46,1 кНм. Максимальна ширина розкриття тріщин становила 0,25 мм. За показаннями індикаторів побудовано графіки залежності відносної деформації від навантаження. Графіки залежності прогинів від навантаження, побудовані за даними двох прогиномірів. До появи першої тріщини максимальний прогин плити становить 17,0% від прогину, зафіксованого наприкінці випробувань. 

Біографії авторів

Микола Сур’янінов, Одеська державна академія будівництва та архітектури

д.т.н., професор 

Ірина Корнеєва, Одеська державна академія будівництва та архітектури

к.т.н., доцент 

Посилання

Kohler Erwin du Plessis, Louw Smith, Peter Harvey, John Pyle, Tom Kohler, Plessis, Du Pyle, Harvey. Precast Concrete Pavements and Results of Accelerated Traffic Load Test. Precast/Prestressed Concrete Institute, 2020. Pp. 263–281. {in English}

Semenyuk S.D., Kumashov R.V., Ketner E.A. Load-bearing and operational capacity of reinforced concrete slabs for road surfaces. Science and Budivnitstvo, 2016. VIP. 8. Pp. 11–18. {in Russian}

Artemova L.Yu. On the issue of incomplete contact of the slab with the base. Design and calculation of the strength of airport structures and structures: a collection of scientific papers. Publication MADI (TU), 1999. 94 p. {in Russian}

Roesler, J.R., Hiller, J.E., & Littleton, P.C. (2005). Large-scale airfield concrete slab fatigue tests. 8th International Conference on Concrete Pavements: Innovations for Concrete Pavement: Technology Transfer for the Next Generation; Vol. 3. Pp. 1247-1268. {in English}

Yuan J., Li W., Li Y., Ma L., Zhang J. Fatigue Models for Airfield Concrete Pavement: Literature Review and Discussion. Materials (Basel). 2021;14(21):6579. Published 2021 Nov 2. doi:10.3390/ma14216579. {in English}

Baarimah A.O. and Syed Mohsin S.M. An overview of using steel fibers in reinforced concrete structural elements to improve shear reinforcement. In: Proc. of the National Conf. for Postgraduate Research. Malaysia: University Malaysia Pahang, 2016. Рp. 260–265. {in English}

Elsaigh W. Kearsley Elsabé, Robberts J. Steel fibre reinforced concrete for road pavement applications. 24 SATC 2005: Transport Challenges, 2010. Рp. 191–201. {in English}

Li G., Xu W. New concrete improving performance of airfield pavement. Proceedings of the 9th International Conference of Chinese Transportation Professionals, ICCTP 2009: Critical Issues in Transportation System Planning, Development, and Management, 2009. Vol. 358. Pp. 2195–2200. {in English}

Lal Rattan, D'Souza J.P., Sen A.K., Raghavendra N., Mullick A.K. Steel fibre reinforced concrete for airfield pavements. Cement Research Institute of India: Research Bulletin RB, 1982. Pp. 1–20. {in English}

Linek Małgorzata, Piotrowska Patrycja. Natural thermal loads and their influence on airfield concrete slabs. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 2019. Vol. 603. Pp.2042–2054. {in English}

Bazgir A. The Behaviour of Steel Fibre Reinforced Concrete Material and Its Effect on Impact Resistance of Slabs. City University London, 2016. Pp. 1–101. {in English}

McMahon, Joshua & Birely, Anna. (2018). Experimental Performance of Steel Fiber Reinforced Concrete Bridge Deck. Journal of Bridge Engineering. 23. 10.1061/(ASCE)BE.1943-5592.0001287. {in English}

Mathi K.K, Nallasivam K. Static analysis of rigid airfield pavement using finite element method vs closedform solution. Comput Eng Phys Model 2022;5(4):23–50. https://doi.org/10.22115/cepm.2023.354941.1219. {in English}

BS EN 14889-1:2006 (2006). Fibres for concrete. Steel fibres. Definitions ad specifications and conformity. BSI. {in English}

DSTU 3760:2019. Rolled reinforcement for reinforced concrete structures. General technical conditions. {in Ukranian}

DSTU B.V.2.6–137:2010 (GOST 25912.2–91, MOD). Structures of buildings and structures. PAG-18 prestressed reinforced concrete slabs for airfield pavement. Construction. [Effective from 2011-07-01]. LLC NTK "Budstandart", 2011. 8 p. (Information and documentation). {in Ukranian}

Reinforced concrete slabs with non-stressed reinforcement for covering city roads. DSTU B.V.2.6-122:2010. [Effective from 2011-07-01]. K.: Ministry of Regional Construction of Ukraine, 2011. 23 p. (National Standard of Ukraine). {in Ukranian}

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-24

Як цитувати

Сур’янінов, М., & Корнеєва, І. (2023). ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ СЕРІЙНОЇ ЗАЛІЗОБЕТОННОЇ ПЛИТИ ПАГ З ДОДАТКОВИМ АРМУВАННЯМ СТАЛЕВОЮ ФІБРОЮ. Просторовий розвиток, (5), 201–211. https://doi.org/10.32347/2786-7269.2023.5.201-211

Номер

Розділ

Статті