ФІЛОСОФСЬКО-РЕЛІГІЙНІ ВЧЕННЯ КИТАЮ ЯК ОСНОВА МИСТЕЦТВА І АРХІТЕКТУРИ

Автор(и)

  • Валерій Товбич Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-4794-4944
  • Олег Слєпцов Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0001-5441-5453
  • Микола Дьомін Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-3144-761X
  • Олена Козакова Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0003-0593-266X

DOI:

https://doi.org/10.32347/2786-7269.2023.5.121-128

Ключові слова:

Китай, філософсько-релігійні вчення, основа, даосизм, конфуціанство, буддизм, храмовий комплекс Дуньхуана

Анотація

Висвітлюється вплив традиційних релігійно-філософських вчень Китаю на формування та розвиток китайського мистецтва та архітектури. Основою мистецтва та архітектури Китаю став унікальний «релігійний синкретизм» трьох вчень – даосизму, конфуціанства і буддизму. Запозичений з Індії буддизм поступово трансформувався на теренах Китаю, утворивши місцеву версію, що наочно доводить приклад унікального печерного храмового комплексу Дуньхуана. 

Біографії авторів

Валерій Товбич, Київський національний університет будівництва і архітектури

д. арх., професор 

Олег Слєпцов, Київський національний університет будівництва і архітектури

д. арх., професор 

Микола Дьомін, Київський національний університет будівництва і архітектури

д. арх., професор 

Олена Козакова, Київський національний університет будівництва і архітектури

к. арх., доцент 

Посилання

Benli L., Wanyue Р., Haidong L., Jianjun Q. (2020). Increase of moisture content in Mogao Grottoes from artificial sources based on numerical simulations. Journal of Cultural Heritage, 45, 135-141. DOI: 10.1016/j.culher.2020.05.004 {In English}

Chen Y. (2008). Taoism in the People’s Republic of China, [in:] The Encyclopedia of Taoism, ed. F. Pregadio, London – New York, 174-175. {In English}

Chinese pavilions. (2019). Text and photo’s by Qin Li. Beijing, China Architecture and Building Press. {In English}

Ivashko Y., Kuśnierz-Krupa D., Chang P. (2020). History of origin and development, compositional and morphological features of park pavilions in Ancient China. Landscape architecture and Art. 15 (15), 78-85. DOI: 10.22616/j.landarchart.2019.15.08 {In English}

Ivashko Y., Kuzmenko T., Li S., Chang P. (2020). The influence of the natural environment on the transformation of architectural style. Landscape architecture and Art. 15 (15), 101-108. {In English}

Orlenko M., Ivashko Y. (2019). The concept of art and works of art in the theory of art and in the restoration industry. Art Inquiry. Recherches sur les arts, XXI, 171-190. DOI:10.26485/AI/2022/24/16 {In English}

Orlenko M., Ivashko Y., Dyomin М., Dmytrenko A., Chang P. (2020). Rational and aestetic principles of form-making in traditional Chinese architecture as the basis of restoration activities. International Journal of Conservation Science, 11 (2), 499-512. {In English}

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-24

Як цитувати

Товбич, В., Слєпцов, О., Дьомін, М., & Козакова, О. (2023). ФІЛОСОФСЬКО-РЕЛІГІЙНІ ВЧЕННЯ КИТАЮ ЯК ОСНОВА МИСТЕЦТВА І АРХІТЕКТУРИ. Просторовий розвиток, (5), 121–128. https://doi.org/10.32347/2786-7269.2023.5.121-128

Номер

Розділ

Статті